head
2183026 810x458 75f08
Cuma, 29 Mart 2024

ALTSO--Alanya Ticaret ve Sanayi Odası  Meclis Toplantısı’nda konuşan üye Aziz Gören, alıcı müşterilere ulaşamadıklarını söyledi. Gören, “Acenteler yeni bir söylem bulmuş. Çarşıya giderseniz, Covid olursanız biz size karışmayız. Tedavilerinizle ilgilenmeyiz diyor. Bunu yapanlarla savaşacağız ama müşteriyi görmüyoruz ki” diye konuştu...

ACENTALAR TURİSTİ KORKUTUYOR...

Acenteler turiste Covid olursanız karışmayız diyor’

ALTSO--Alanya Ticaret ve Sanayi Odası Temmuz ayı   olağan meclis toplantısı gerçekleştirildi. Meclis Başkanı Metin Atalay'ın başkanlık ettiği toplantıda konuşan ALTSO Başkanı Mehmet Şahin, Manavgat'ta yaşanan orman yangını ile sarsıldıklarını söyledi. Orman yangını konusunda her vatandaşa görev düştüğünü belirten Şahin, kesin olmamakla birlikte yangınların sabotaj kaynaklı olduğunu aktardı.

Şahin, “Kadın girişimciler arasında yeni bir projemiz var. Eylülün ilk haftasında Litvanya’dan kadınlar gelecek. Eylül sonunda Litvanya’ya ziyaret gerçekleştirmek istiyoruz. Kadınlar arasında koordinasyonu artırıp yeni ticari alanlar açmayı diğer ülkelerde de yaygınlaştıracağız” dedi.

ALTSO TEMMUZ TOPLANTISI 2 ŞAHİN 1b2b8

"SOKAKTAKİ DEDİKODULARA KULAK ASMAYALIM" ...
Alanya’da pandemide şu anda zirve yaptıklarını söyleyen Şahin, “Bir, iki vaka dışında sıfıra düşmüştük. Ne yapacaksınız Alanya, Antalya turistik bir yer. Üyelerimiz birbirine virüs bulaştırmasın diye kahvaltı organizasyonlarımıza tekrar ara verdik. Okullarımız yakında açılacak. Okullarımızın sağlıklı açılabilmesi için aşı kampanyasına destek verelim. Çevremizi teşvik edelim. Sokaktaki dedikodulara kulak asmayalım. Cumhurbaşkanı, muhalefet partileri liderleri aşı yaptırdı. Yoksa okullarımız açılamaz. Değilse daha çok vahim olaylar, istenmeyen kayıplar yaşayabiliriz" diye konuştu.

“YARDIMA HAZIRIZ”...
Yönetim Kurulu faaliyetlerinin oy birliği ile kabul edilmesinin ardından dilek ve temenniler bölümünde konuşan Özcan Şafak Mavili, Manavgat'ta yaşanan yangında ihtiyaç sahiplerine yardıma hazır olduklarını söyledi. Meclis üyesi Mustafa Özel de Manavgat’taki yangın bölgesine yardım ulaştırabilmek için oradan kendilerini yönlendirebilecek yetkili bir isme ulaşılmasını istedi.

ALTSO TEMMUZ TOPLANTISI 3 d1e75

“BÜYÜK BİR HANUTÇULUK VAR”...
Toplantıda tekrar konuşan Mavili, kendi sektörü olmamasına rağmen deri satışı yapanları eleştirdi. Mavili, “Örneği bir kişi butik ürünleri, çanta, elma, armut satıyor. Sattığı ürünlerin önüne bir tabela koyarak deri ihtiyacınız varsa gönderebiliriz diye yazmış. Bizler mağazalarımızda beklerken bazı uyanıklar, komisyon karşılığı çalışan insanlar Mahmutlar, Oba, Tosmur Pazarı’nda olsun bunlara şahit oldum. Belediyenin, polisin muhakkak bunu engelleyebilecek bir gücü vardır. Bizler mağazalarımızda beklerken bu insanların oyuncağı olmayalım. Konaklı’da, plajlarda bunu engellememiz lazım. Zaten turizm yok. Büyük bir hanutçuluk var. Pazarcı domatesini, elmasını, tişörtünü satsın ama bizim derimizle uğraşmasın” ifadelerini kullandı.

“SATILIK DERİ VAR YAZIYOR AMA DÜKKANDA DERİ YOK”...
Deri satmayan insanlarla birkaç gündür mücadele ettiğini söyleyen Kerim Yılmaz da, “Zabıtalar elinden geldiği kadar yardımcı oluyorlar ama bu tabelaların toplanması lazım. Satılık deri var yazıyor ama dükkanın içerisinde deri yok. İçeriye bir Azerbaycanlı hanutçu koymuşlar. Deri var tabelası var ama burası havlu, hediyelik eşya dükkanı. Bu etik değil. Normalde ruhsatında ne varsa onun satılması gerekli” dedi.

“MÜŞTERİ ACENTELERİN ELİNDE OLMASIN”...
Aziz Gören de, “Müşterilerim Okurcalar’dan yanıma gelmek istiyor ama gelemiyor. Otobüs hattının bazısı Konaklı’da, Türkler’de bitiyor. Karmaşık bir otobüs sistemi var. Bu karmaşık otobüs sistemi Alanya’ya yakışmıyor. Bunun yanında acenteler yeni bir söylem bulmuş. Çarşıya giderseniz, Covid olursanız biz size karışmayız. Tedavilerinizle ilgilenmeyiz. Bizim taşıyacağımız yerden, otobüslerle taşıdığımız dükkanlardan alışveriş yapın diyor. Atatürk Caddesi’nin en işlek yerinde deri mağazam var. 5 gündür siftah yapamıyoruz. Alıcı yok. Müşteriler sadece lambalar için geziyor. Alıcı olan müşterileri plajlarda rahat bırakmıyorlar. Müşteriye ulaşamıyoruz. Müşteri Kızılkule’yi, Kleopatra Plajı’nı görmeden gidiyor. Bunu yapanlarla savaşacağız ama müşteriyi görmüyoruz ki. En iyi caddede dükkan tutuyoruz, kira veriyoruz, her şeyi yapıyoruz ama o müşteriye ulaşamıyoruz. Ulaşmamız için otobüse binse gelemiyor. Otobüsler çok sıkışık. Müşteri istediği her yere rahat gidip gezebilsin. Müşteri acentelerin elinde olmasın” diye konuştu.

Şahin ise, geçmişte ulaşım için bir master planı yapıldığını ancak bunun yeterli olmadığını söyledi. Okurcalar ve Türkler’deki otelcilerin müşterilerinin dışarıya çıkmasını istediğini dile getiren Şahin, ulaşımda yeni bir master planının gerekli olduğunu aktardı.

Toplantıda Ömer Yenialp ise, Mahmutseydi Mahallesi'ne ambulans talebinde bulundu. Şahin de bunun için talepte bulunacağını söyledi.